hannahfietst.reismee.nl

dag 11: Poncin - Sarrogna 65 km 860 D+

Het eind van deze prachtige fietsdag langs de Ain en door de Jura zorgt voor mooie verassingen. Om te beginnen de laatste paar kilometers. Op de kaart heb ik gezien dat de weg daar snel veel hoogtelijnen kruist. Steil dus! Ik bereid me er mentaal op voor en eet nog even een sinaasappeltje. Maar dan blijkt: het is wel steil, maar gaat omlaag! Voorzichtig rijd ik naar beneden (slechte weg en ik ben geen held met afdalen), maar het gaat en stuk makkelijker dan omhoog!

De tweede verassing is de camping. Ik denk eerst dat ik niet goed zit, maar dat is toch wel zo. Het is een onbemande camping, waar geen enkele andere kampeerder is. En dat terwijl alle toeristische campings 'beneden' langs de Ain tjokvol zitten. Ik heb een enorm glooiend grasveld, stromend water, wc en douche voor mij alleen. En gelukkig ook een grote boom die schaduw geeft. En ondanks dat het Maria Hemelvaart is, heb ik vandaag toch een geopende winkel gevonden, dus eten en drinken heb ik ook genoeg. Ik kom mijn avond hier wel door!

Foto's plaatsen lukt vandaag niet, het bereik is hier te slecht. Maar dat zal ik morgen alsnog doen.

Reacties

Reacties

Mattijn

Quelle surprise! Un place de camping seulement pour toi! Est-ce que tu apprends la langue francaise?
Peut etre tu peux commencer avec acheter une baguette dans la boulangerie. Bonjour madame, avez-vous une baguette pas trop cuit pour moi? Qui cette baguette est bien. Merci. Au revoir madame.
Mon voisin en Juignac ne parle pas Anglais. Seulement le francais. Donc je dois parler francais. Il reste plus de francais dans ma tete que je ne le pensais. Le commentaite suivant sur ton beau blog de voyage est en norvegien.

jacolien

Ha, goeie kaartlezer ben je toch ook! Steil naar beneden ipv steil omhoog (leesbril niet opgezet?) - wat een bof. Ook die camping inderdaad. Proost!? Of is het bij jou alcoholvrij? (Bij mij vandaag even niet... special day, dus dispensatie.)

Dubravka

Leuk, die verrassingen!

Nicole

Leuk, Hannah, dè campinggast ?

Jean-Pierre

Leuk om ook berichten in het Frans te lezen!
Jij schreef niet dat jij naar de kerk geweest bent?
Als jij Hemelvaart viert, heb volgende fietsdag geen probleem omhoog te fietsen. Wordt jij gedragen.

Hanke

Stijjl naar beneden, betekent dat op enig moment de weg weer omhoog gaa? Hoop dat je genoeg sinaasappels op voorraad hebt. Heerlijk zo'n camping waar je alles voor jezelf hebt en bizarre dat toeristen op een kluit langs de ain zitten. Suc6 morgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!