hannahfietst.reismee.nl

dag 31: Diffelen - Papenvoort 84 km

Van Papenvoort had ik nog nooit gehoord en van landgoed Mariahoeve ook niet. Nu weet ik dat daar een van de ruimst (of misschien wel dé ruimst) opgezette natuurkampeerterreinen van heel Nederland ligt. Er is een bos, meerdere weilanden en zelfs een meer. Ik sta in het bos en ben daar alleen met een specht en een picknicktafel. Als ik op mijn rug op de bank ga liggen, zie ik wat op de foto bij dit verhaal staat.

Het is er lekker warm aan het worden, dus ik ben blij met dat bos. Net als vanmiddag: op het warmst van de dag fietste ik lekker door de bossen van Drenthe en had ik nergens last van. Ik had wel medelijden met de vele Pieterpad wandelaars die de andere kant op gaan dan ik: zij liepen juist in de middag het open asfaltstuk tussen Sleen en Coevorden, dat ik vanochtend fietste. Niet alleen warm, maar ook minder mooi. Op een van de zeldzame schaduwplekjes heb ik even zitten praten met een Australie?r, die er echt last van had. Ik vind het na Frankrijk nog wel meevallen.


Reacties

Reacties

jacolien

Zo en passant krijg ik ook nog allerlei goeie campingtips van je mee! En hoor ik inderdaad ook wat plaatsnamen die ik nog nooit gehoord heb. Nog één dag fietsen naar de Waddenzee?

Pip

Wat heerlijk dat je door het bos hebt kunnen fietsen met deze warmte. Vanmiddag ben ik even met Sachi gaan fietsen, voor haar lekker koel gelukkig. Zelf kwam ik verhit aan op de plaats van bestemming haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!