hannahfietst.reismee.nl

dag 15: Hurecourt - Charmes 81 km 900 D+

Sommige vrienden vroegen zich na het lezen van mijn blog van gisteren af of ik het nog wel leuk vind. Dat is zeker zo, ik probeerde vooral duidelijk te maken dat ik 'in de routine' zit. Dat is juist de charme van zo'n tocht. Ik heb het druk met fietsen en onderweg om me heen kijken. En met logitiek: routes plannen, zorgen voor eten, kamperen en het oplossen van allerlei kleine problemen. Hoewel ik heel Frankrijk doorfiets wordt de wereld daardoor klein. Dingen waar ik me normaal druk om maak zijn nu even niet meer belangrijk. Sterker nog: ze zijn gewoon verdampt. En dat vind ik lekker!

Vandaag fietste ik de Vogezen in. Dat begon met een hele lange, maar lekker geleidelijke klim. Daarna volgden er nog vele, waarvan sommige gemeen steil. Mijn snelheidsmeter heeft lager dan 5 km/h aangegeven, maar ook hoger dan 50 km/h. Het was een zware dag, niet alleen door het klimmen maar ook door de vochtige klamme hitte. En waar ik vorige middagen mijn helm nog wel eens afzette als het erg warm was, leek me dat vandaag niet verstandig.

De foto bij dit verhaal is genomen boven aan de steilste klim (dat kun je waarschijnlijk niet goed zien, daarom schrijf ik het er maar bij). Ik was zo moe en zelfs een beetje trillerig dat ik niet eens door had dat ik mijn vinger voor de lens hield. Maar gek genoeg: dat vind ik dus leuk!

Reacties

Reacties

Joran

Stoer mor

Job

Het ziet er een beetje glooiend uit.. Mooie foto's op Google van de Vogezen. Wat ben je al ver..!
Je duim zorgt voor wat perspectief.. ? Binnen de bebouwde kom mag je niet harder dan 50, hoor..

Mattijn

Wat een bikkel ben je toch!

De echte Joran

Joran en Mattijn hebben elkaar gehackt (Mattijn is bij Joran op bezoek in Bergen). Dit is de echte Joran. Wat heerlijk om je verhalen (terug) te lezen. Ik lees niet elke dag, maar als ik lees geniet ik ervan (zie nieuwe reacties bij eerdere dagen). Ik moet denken aan alle fietstochten die wij samen hebben gemaakt. Nooit 15 dagen, nooit 81 km op een dag, nooit 50 km/h, dat kan alleen jij. Maar af en toe mag ik een paar dagen met je mee. Dan komen we ook in een soort gedeelde routine
Fietsen, appeltaart, ratelen, fietsen, tent opzetten, fietsen, eten, ratelen, fietsen. Dat blijven we doen zolang we onze benen in rondjes kunnen blijven draaien, goed?

Dubravka

Dank voor de toelichting, lieve Hannah! Blijf lekker zo doorgaan! ?

Jean-Pierre

Jij bent namelijk de Rhone vallei hittegolf wel voorbij.
Vogezen is fiets vriendelijk.

Genieten ervan!

Hanke

Het leven van de fiets reiziger bestaat dus eigenlijk alleen maar uit trappen, eten en slapen. Hoe eenvoudig en overzichtelijk kan de wereld eruit zien, heerlijk om je daarop te focussen. Nog even en je bent Frankrijk alweer uit. Nog ontmoetingen met andere reizigers?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!