hannahfietst.reismee.nl

dag 17: Vic-sur-Seille - Burtoncourt 78 km 950 D+

Okee, ik zal het maar eerlijk zeggen: vandaag vond ik het niet leuk meer. Ik begin echt last te krijgen van de hitte, eten gaat moeilijk en met die steile klote-klimmetjes in dit verlaten Noord Frankrijk ben ik ook wel even klaar. Eindeloos lange rechte wegen, eindeloos op en neer. En nergens schaduw. Zie de foto en denk er 31 graden in de brandende zon en zonder wind bij, dan heb je wel een beeld van mijn dag vandaag. Als ik omhoog fiets is mijn snelheid zo laag dat ik ook geen rijwind heb, dan kan ik mijn warmte maar net kwijt. Ik druip nogal vandaag...

Toen ik gisteren de route maakte had ik aan het eind nog een leuk stuk naar de camping gevonden. Het is inderdaad het enige echt mooie stuk dat ik vandaag fiets, maar dat kan me momenteel gestolen worden. En het zijn wel 250 extra hoogtemeters, ik vervloek mezelf!

Gelukkig is de camping ok, lekker rustig en ik sta in de schaduw. Maar ik ben wel aan wat rust toe en moet echt even uit de hitte. Daarom heb ik voor morgen een wat kortere route gepland en een hotel geboekt in het zuiden van Luxemburg.

Reacties

Reacties

Floor

In het verleden heb ik dit gevoel vaak gehad, en was er bij jou nog niks aan de hand. Het moet dus wel heel erg zijn als jij er last van hebt. Ja zo’n ommetje is dan een minder goed idee. Goed dat je wat gaat aanpassen, het is wel de bedoeling dat het leuk blijft. Dat wordt het vast ook weer!

Dubravka

Ach, lieve Hannah, ik heb het te doen met je. Geniet morgen van wat meer rust. Liefs uit Honfleur, ook van Jaap.

Renske

Morgen een wat kortere route en een hotelletje geboekt. Dat is nog es goed voor jezelf zorgen, Hannah.
Compliment!

Trudeke

En ik maar denken dat ik het warm had tijdens mijn fietstocht(je) van vandaag. Maar je bericht verbaast me niet echt. Eigenlijk had ik zoiets een beetje verwacht. Morgen beter!

Jean-Pierre

Ik kan dit gevoel helemaal .
Om het leuk te blijven vinden gaspedaal los!

Volgende keer beter vanuit Maastricht zuidwaarts?

Ernst Jan

Hitteprotocol in werking laten gaan. Wekker 5 uur 's morgens. Tussen 6 en half 7 op de fiets en tussen 12 en 13 uur kappen met fietsen. Werkt prima en zo 's morgens vroeg is het heerlijk fietsen.
Wij kwamen er in Italië achter dat je ook te mooi weer kunt hebben.

Job

Hoi Hannah, ik moest aan je denken met de hittegolf in Frankrijk.. Volgens mij is het een van de ergste in jaren..
Ik hoop dat je niet op het heetst van de dag fietst. Pas goed op jezelf!

Mattijn

je bent er bijnaaaaa maar .......
hou vol!

jacolien

Ik had die hele hittegolf in Frankrijk een beetje gemist, maar nu ik het maar eens opzocht, zag ik dat je met 31 graden nog mazzel hebt - het hadden er zomaar 10 meer kunnen zijn.
Een ultraloper schreef eens (was het Mig? zou kunnen): "Ik ga door tot het niet leuk meer is, en dan ga ik door tot het weer leuk is." Herkenbaar? Hopelijk zit of kom je vandaag weer voorbij die tweede fase. Hoe dan ook: ik bewonder je altijd om je schakelvermogen - en dan bedoel ik niet met je versnellingen, maar wel dat je je plannen aanpast, en vannacht dus in een hotel slaapt en daar dan ook geen bedenkingen bij hebt. Geniet ervan!

Hanke

Fietsen in Noord Frankrijk staat nog goed op mijn netvlies; super saai landschap, geen boom te vinden, weinig keuze in campings en weinig stops waar je even iets kan drinken. Ik zou zeggen, lekker doorfietsen en heeel snel dit gebied verlaten. Dat is iets wat jij heel goed kan. Hoop dat Luxemburg meer te bieden heeft voor de fietser. Houd vol!

Edy

Ojojoj, Hannah, heftig hoor! Ik herken het landschap, maar toen was ik niet op de fiets... ik heb de afgelopen dagen regelmatig aan je gedacht ivm hittegolf...
Slim dat je een hotel hebt geregeld! Keep calm and carry on, maar t mag wel leuk blijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!