hannahfietst.reismee.nl

dag 25: Membach - Geulhem 57 km 300 D+

Ik moet natuurlijk wel op tijd zijn. Floor komt in Maastricht aan met de trein van half 3. Maar ik wil ook niet te vroeg opstaan want dan is alles nog nat en koud. En onderweg een kopje koffie drinken. En o ja, ook nog effe de tent laten drogen als ik een mooi veldje zie...

Om 2 minuten over half 3 kom ik aan bij het station en dan komt Floor net aanlopen. Wat fijn om elkaar weer te zien! We gaan eerst lunchen, want daar had ik dus geen tijd meer voor. Daarma fietsen we samen het laatste stukje naar Geulhem, waar we voor 2 nachten een kamer hebben geboekt in een fietsershotel. Ik geloof dat wij de enige gasten zijn, dus het is heerlijk rustig. We gaan nog maar een keer eten (al lukt dat bij mij nog niet helemaal) en maken dan een ontspannen avondwandelingetje.

Ik fietste vandaag over bekend terrein (Helipad-gebied) en ben blij dat ik weer in Nederland ben. Nu effe lekker samen en dan heb ik nog een weekje, waarvoor zich al een nieuw plannetje aan het vormen is.

dag 24: Waimes - Membach 43 km 550 hm + een rondje hardlopen

Ik fiets op een gravelweg dwars over de Hoge Venen. De mist trekt langzaam op en het wordt langzaam iets warmer. Toen ik vanochtend vertrok was het 8 graden, maar nu kan mijn vestje uit. De hei staat in bloei en er is geen mens. En dan vind ik ook nog een prachtig lunchplekje met een picknicktafel. Voor het eerst deze reis zet ik onderweg een bakje koffie en ik geniet weer met volle teugen!

Om een uur of 4 staat mijn tentje in het bos van de camping in Membach en heb ik nog energie over. Het gaat dus echt weer goed met me. Ik ga lekker een rondje hardlopen langs het Lac de la Gileppe. Ik vind een heerlijk paadje omhoog door het bos en later langs het water. Ook nu kom ik niemand tegen. De vakantie is duidelijk voorbij. Maar nog niet voor mij!

dag 23: Eisenbach - Waimes 68 km 870 D+

Vandaag weer bijna een normale afstand met de nodige hoogtemeters. Na een km of 10 is er een lange steile klim bij Dasburg (zie foto) Dat gaat helemaal goed en ik geniet weer van het fietsen! Dat de route mooi is en de ochtend wat 'spooky' door de mist, helpt daar goed bij. Ik schiet lekket op en kom nu echt dichtbij. Ik heb inmiddels ook een 'rendez vous' met Floor afgesproken, dinsdag in Maastricht. En daar ga ik een plan smeden voor het laatste stukje van deze reis.

Eten gaat vandaag ook weer iets beter, al blijft mijn buik een beetje protesteren. Alleen vind ik dat ie nu wel genoeg aandacht heeft gehad. En waar ik het eerst veel te warm had is het vandaag ineens best koud. Voor het eerst heb ik een lange broek aan. En 's avonds ook een trui.

dag 22: Echternach - Eisenbach 45 km 350 D+

Vandaag een kort verslagje van een kort tochtje. Ik ben blij dat ik weer op de fiets zit! Het is een makkelijke route met maar een paar klimmetjes. De eerste is wel gemeen steil en dan voel ik dat ik wel verzwakt ben. Maar de rest gaat prima en ik heb het naar mijn zin. Ik ben al vrij vroeg bij mijn onderkomen, hoewel ik redelijk laat vertrokken was. Dat krijg je met zo'n kippeeindje.

De eigenaar is een praatgrage Nederlander die maar liefst een uur tegen me aan zit te kletsen. Aan het begin wel leuk, zeker omdat hij toen ook nog wat vragen stelde, maar op een gegeven moment geloof ik het wel. Ik weet gelukkig te ontsnappen en doe de rest van de dag niet zoveel meer. Ik maak een klein wandelingetje en probeer te eten. Dat kost helaas nog steeds moeite. En ik ben dus een beetje sloom. Maar goed, dat zal er wel bij horen en wel weer over gaan.

dag 21: Mullertahl - Echternach 16 km 500 D+ (wandelen)

Dank voor al jullie goede wensen, steun, rake observaties en wijze adviezen. Ik neem ze uiteraard allemaal ter harte!

Ik kon vandaag al weer half zover lopen als ik oorspronkelijk van plan was, ik denk ook in ongeveer de helft van het tempo. Ik kon gelukkig ook ongeveer half zoveel eten als ik normaal zou doen, het gaat dus langzaam de goede kant op. Dat betekent dat ik morgen weer verder ga. Nog steeds even de helft van wat ik normaal zou doen en ook nog even zonder kamperen. Aan de drukte op een camping (het laatste weekend van het hoogseizoen is hier om e.o.a. reden het topweekend) moet ik nl. echt nog even niet denken...

Ik heb vanochtend de bus genomen naar Mullertahl (dat is in Luxemburg gewoon gratis!) en van daar ben ik over de Mullertahltrail terug gewandeld naar Echternach. Op die manier heb ik toch een heel mooi stuk gehad! Onderweg troostte ik mezelf met de gedachte dat grote stukken toch niet hard te lopen zouden zijn en dat je wandelend veel beter om je heen kunt kijken en dus veel meer ziet. Eigenlijk veel beter dan rennen dus. Of nou ja: ook leuk! Als je een stukje mee wilt lopen, bekijk dan maar de video die ik heb geplaatst.

dag 20: Echternach

Of ik me beter voel vandaag? Nadat ik vannacht een uur op de wc gezeten heb (en ontzettend blij was dat ik de iets duurdere kamer met eigen badkamer had genomen) dacht ik vanochtend van wel. Ik kon een bakje yoghurt met fruit en muesli, een klein broodje en zelfs een kopje koffie weg krijgen. En ik heb een kilometer of 10 van de Mullertahltrail gewandeld. Waarvan de laatste 2 hardgelopen omdat het ging onweren en ik geen zin had om nat te worden (dat is gelukt). En toen had ik zelfs trek in een taartje!

Maar vanaf een uur of 3 kreeg ik toch weer een dip, net als elke keer de laatste paar dagen eigenlijk. En vanavond weer geen zin om te eten. Van gisteren heb ik geleerd dat ik het niet te veel moet dwingen... Ik eet dus alleen een kopje soep. En neem me voor morgen nog een dagje rustig aan te doen. Dus geen complete lus lopen van de Mullertahltrail (wat ik natuurlijk wel van plan was).

Een voordeel: door het onweer is het lekker afgekoeld. Met de hitte is het in elk geval klaar!

dag 19: Dudelange - Echternacherbruck 62 km 500 D+

Na eindeloos lang slapen voel ik me vanochtend wat beter, dus een eindje fietsen moet wel lukken. Zeker door Luxemburg over een fijne piste cyclable, wat een verademing na de afgelopen dagen!

Ik was al langer van plan naar Echternach te gaan en daar en paar dagen te blijven. Omdat ik me nog niet helemaal jofel voel, het nu nog steeds te warm is en het binnenkort eindelijk flink gaat regenen (afkoeling, hoera!) boek ik voor maar liefst 3 nachten een pension. En dat is maar goed ook, want hoewel het fietsen best goed gaat heb ik nog steeds last van mijn buik. Ik eet tegen heug en meug en dat valt niet lekker. Na een misosoepje en een halve portie sushi wil ik alleen nog maar op bed liggen.

Pas op de plaats rust dus. Ik ga pas verder als ik weer normaal kan eten. Als ik me goed genoeg voel ga ik morgen en stukje wandelen en misschien vrijdag zelfs hardlopen. Maar nu nog even niet, ik moet eerst nog meer slapen!

dag 18: Burtoncourt - Dudelange 60 km 650 D+

Ik voel me niet lekker vandaag. Of eigenlijk ben ik gewoon een beetje ziek. Hoofdpijn, last van mijn buik en ook mijn spieren voelen niet goed. Of ik ook koorts heb weet ik niet, wat ik voel kan ook de bekende oververhitting zijn. Gelukkig is het vandaag iets minder warm en staat er een beetje wind. Dat scheelt!

Ik doe het heel rustig aan een ga af en toe plat op mijn rug in de schaduw liggen. En keer val ik in slaap, na een half uur wordt ik wakker van een kerkklok. Ik ben blij als ik in mijn hotel aankom, zelfs al is de kamer warm. Maar ik moet slapen en maak mijn eigen airco (natte handdoek op me leggen, werkt prima). Ik zet de wekker om 19 uur, maar als ik wakker word voel ik geen enkele behoefte om ergens te gaan eten. Ik heb gelukkig brood, bouillion en een grote bak aardbeien en daarmee krijg ik toch nog wel iets binnen.